Elgoibar eta Mendaroko Udalak bi udalerriak lotuko dituen bidegorri batean ari dira lanean

  • Bi erakundeek Alzolako hilerrirako egungo sarbidea ibilbidearen hasiera gisa erabiltzeko aukera aztertzen duen aurreproiektua egin dute, Mendaro hasieran dagoen oinezkoentzako pasealekuarekin lotura lortzeko.


Elgoibarko eta Mendaroko Udalak buru-belarri ari dira lanean bi udalerriak lotuko dituen bidegorri baten proiektuan. Bi erakundeek aurreproiektu bat egin dute, eta gaur aurkeztu dute prentsaurrekoan Altzolan, bi udalerrien arteko tartean, Elgoibarko alkate Ane Beitiak, Mendaroko alkate Iñaki Arregik, Elgoibarko Hirigintzako zinegotzi Iosu Arraizek eta Elgoibarko Berdintasun zinegotzi Maialen Gurrutxagak.

Mendaro- Altzola bidegorriren planoa

 

“Eskualdeko proiektua da, udalerriak Deba eta Ego ibaiek egiten duten bezala lotzen lagunduko duena. Trenbide-lineako obrei esker, trenbidea askatuko da egungo trazaduran, Elgoibar erdialdearen eta Altzola herriaren arteko oinezkoentzako lotura erraztuz. Baina uste dugu proiektu honek jarraipena izan behar duela, kostaldeko udalerriekin konektatu arte, eta horregatik aztertu dugu Mendaro eta Elgoibar lotzeko aukera”, Ane Beitia Elgoibarko alkateak adierazi duenez.

Bidegorri hau sortzeko hainbat aukera daude. Gipuzkoako Foru Aldundiarekin izandako hasierako elkarrizketetan, Mugikortasuneko departamentuaren proposamena zen pasealeku bat sortzea ibaiaren aldean, errepide nazionalean pasabide batzuekin, eta bi udalerriak kontuan hartuta, oinezkoentzat eta ibilgailuarentzat arazo bat ziren. Horregatik, autobidearen eta errepide nazionalaren artean pasealeku berri hau eraikitzeko alternatibak aztertu dira.

Mendaroko alkateak adierazi duen bezala, “oinezkoentzako korridore berri hau sortzeko adinako zabalera dago, Mendaro hasieran pasealekuarekin lotzeko. Errepidearen bazterbidearen zabalerari eta oinezkoentzako ibilbideei esker, lurraren ezpondak aztertuta, 3 metroko zabalerako bide berri bat egin dezakegu”.

Egindako kostuaren estimazioa 3 milioi euro ingurukoa izango litzateke Debabarreneko 1,67 Km-ko bidegorri-zati hori sortzeko, eta aurrekontu hori murriztu egingo litzateke lursailari eusteko lanak aurreikusitakoak baino txikiagoak balira. Aztertutako alternatiben artean, trazaduraren lehen sektorean indusketa-lanak kentzeko modua aztertzen duen saihesbidea (zirkulazioari eragiten dio) Altzolako hilerrirako egungo sarbidea Mendarorako ibilbidearen hasiera gisa erabiltzeko aukera aztertzen ari da, eta, horrela, obra hori baliatzen du hilerriko arrapalaren sestra egokitzeko.


Bi alkateek nabarmendu dutenez, “bidegorriak mugikortasuna eraldatzen ari diren azpiegituren parte dira, eta herritar guztientzat irisgarriak izan behar dute, baita elgoibartarrentzat eta mendaroarrentzat ere. Herritar guztiek, benetan, aisialdian zein bizitza profesionalean mugitzeko beste modu berdeago bat aukeratu ahal izatea nahi dugu; bidegorri seguruen sare irisgarri bat, genero-oztoporik ez duena eta tokiko eta eskualdeko herritarrentzat mugikortasun aktiboa garatzeko aukera-berdintasuna erraztuko duena”.

 

Proiektu hori aurrera eraman ahal izateko, bilerak egin dituzte GFArekin, eta beste bilera bat eskatu zaio mugikortasuneko departamentuari, bi udalerrien artean aztertutako alternatiba aurkezteko. “Ermua-Elgoibar konexioa egina dago, eta lanean jarraitu nahi dugu, Deba-Mutrikurekin edo Soraluzerekin konektatzeko. Gure eskualdeak oinezkoak eta beste proiektu estrategiko batzuk lotzeko aukera handiak ditu, eta argi daukagu udalerrien arteko lankidetzak estua izan behar duela horiek aurrera eraman ahal izateko. Kasu honetan bezala, Elgoibarrek eta Mendarok udalerrien arteko lankidetzaren aldeko apustua egin dute Ekiola moduko proiektu estrategikoetarako, bi herrietako bizilagunen artean autokontsumo energetikoa ahalbidetzeko”.